۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۳۱۴۸۳
مدیر حوزه علمیه امام مهدی کرمان:

شیطان قلب انسان را به صورت تدریجی مریض می کند

مدیر حوزه علمیه امام مهدی(ع) با بیان این که قلب انسان کم کم مریض می شود، گفت: شیطان قلب انسان را کم کم مریض و به سمت بدی ها می برد همان طور که دولت آمریکا کم کم برنامه های خود را به ایران تحمیل می کند تا ایران را به نابودی بکشاند.
شیطان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام رضا افاضاتی کارشناس مسائل دینی ظهر امروز در سومین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسین(ع)، در سلسله مباحث قلب سلیم، گفت: جایگاه عبادت و عرش خدا، قلب بوده که باید آن را از گناه پاک کرد.

 

وی افزود: بعضی از انسان ها در زندگی های خود، قلبی خالی از مهربانی و خشوع دارند که خدا را در آن قلب فراموش کرده اند.

 

حجت الاسلام افاضاتی با بیان این که انسان ها باید در برابر دستورات خدا تسلیم باشند، اظهار داشت: اعتماد کردن به خدا مهم ترین کار برای افراد در دنیا نام برده شده که بعضی از انسان ها در زندگی خود اعتقاد به خدا دارند ولی اعتماد کافی را نداشته اند.

 

وی ابراز داشت: هر لفظی که از دهان اهل بیت بیرون می آید برای انسان ها حجت بوده و باید این دستور را بدون چون و چرا از آن ها قبول و در زندگی خود آن را عملی کنیم.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که اگر انسانی در دنیا، دین اسلام را پذیرفت باید به دستورات آن هم عمل کند، یادآور شد: اگر انسانی می خواهد در زندگی مسیر صحیح خدایی را دنبال کند باید هرچه که از خدا بوسیله ی قرآن و اهل بیت به دست ما رسیده، را انجام دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: دومین قلب که انسان ها باید آن را بشناسند تا آسیب های آن قلب را بازرسی کنند، قلب مریض است که بیشتر آدم ها دچار این قلب شده اند و بعضی از قلب خودشان را به شیطان نسبت داده اند.

 

مدیر حوزه علمیه امام مهدی(ع) با بیان این که قلب انسان کم کم مریض می شود، تأکید کرد: شیطان قلب انسان را کم کم مریض و به سمت بدی ها می برد همان طور که دولت آمریکا کم کم برنامه های خود را به ایران تحمیل می کند تا ایران را به نابودی بکشاند.

 

وی ابراز داشت: کسانی قلب مریض دارند که آیات متشابهه قران را گرفته و بواسطه این آیات فتنه ها و شبهاتی را در بین مردم ایجاد کنند و این طور افرادی دیگر کاری به آیات محکم ندارند.

 

حجت الاسلام افاضاتی با بیان این که بعضی از جوانان می خواهند با سوالاتی که کاری از دین را حل نمی کند، از روحانیون می پرسند و می خواهند فتنه ای را ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: مردم بدانند که سوالی را بپرسند که مقداری از دین آن ها حل شود تا قلب خود را مریض نکنند.

 

وی اظهار داشت: از امتحانات اللهی خوب خارج شویم و بیش از حد کسی را دوست نداشته باشیم، و به خاطر آن دین خود را فراموش نکنیم زیرا دوستی بیش از حد، انسان را از خدا دور کرده و به طرف شیطان می برد.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که حب و علاقه نظام بینایی انسان را دچار خلل می کند، یادآور شد: آمادگی سخن خدا را داشه باشیم تا اگر خدا سخنی را گفت راحت انجام دهیم.

 

وی در پایان گفت: یکی از کارهایی که قلب انسان را مریض می کند و او را از خدا دور می کند، شهوت بوده که عقل انسان را نابود کرده و کارهای خودش را بر اساس شهوت انجام می دهد./ 9707/202/ب3

ارسال نظرات